A travers Olne ( 22km trail run )

Zaterdag trokken we met de menage naar Olne, een klein dorpje tussen Chaudfontaine en Pepinster, maar heel bekend bij de trail runners. Een plek waar ik met Pascale vele mooie herinneringen aan heb. Een 20-tal jaren geleden was ik al bij de eerste edities van Olne - Spa - Olne, wat ondertussen een legendarische ultra trail geworden is. Dit was toen de eerste echte trailrun in ons land. Tijdens deze halve marathon was het eveneens de viering van het 40-jarig bestaan van de joggingclub daar. Op het programma 11km wandelen en 11 of 21km lopen.

Crosstriathlon Arras (Fr)

Voor mij dit weekend geen LD crossduathlon in St. Kruis Brugge of beachrace in Koksijde. Niet dat ik die wedstrijden niet graag doe, maar gewoon omdat ik nog niet in vorm ben om zware dingen te doen. Alhoewel dit toch wel iets sneller minder waar lijkt te zijn dan verwacht. In 2017 won ik de MTB race én de crossduathlon in Arras en we waren daar met de kinderen heel goed onthaald. Dit jaar deden ze opnieuw kinderwedstrijden, maar werd het nu een crosstriathlon op een andere locatie.

Ednine Beach Challenge 22km

Moet er nog zand zijn...

Exact 1 jaar geleden paste ik voor de Ednine Beach Challenge en de Coast Trail. De reden was dubbel, enerzijds een weerspannige rechter achillespees en anderzijds de focus op meer techniektrainingen op de MTB. Tijdens de techniektraining in Beernem, nu exact 365 dagen geleden, liep het mis. Een val met gescheurde enkelbanden en botoedeem als gevolg. Het zou mijn ganse seizoen hypothekeren. Pas vanaf de vakantiemaanden begon het tij te keren. Dit jaar wou ik als revanche zeker deelnemen aan deze wedstrijden. Ik koos voor de kortere versies.

Coast Trail 10km Oostduinkerke

Moet er nog zand zijn... deel 2

Ednine Beach Challenge

Op zaterdag 1 december stond ik aan de start van mijn eerste beachrace ooit. Ik en mijn Beach Fury, met gewone banden weliswaar, waren er niet zo zeker van dat dit een goed idee zou zijn. Daarom zag ik dit veeleer als een training om ervaring op te doen. De Coast Trail die in de namiddag doorging was dan wel eerder mijn ding.

En zo geschiedde.

Coast Trail 10 km Oostduinkerke

De panne

Strandrace

Vandaag stond ik aan de start van De Panne beachrace.
Dit was mijn eerste volledige strandrace van 52km.
De start was enorm snel met 3bf wind in de rug .
De eerst 6km hadden we al een avg van 43gem deze had ik goed verteerd.
De camping klim kon ik iedere ronde goed op rijden door mijn licht gewicht waardoor ik ook dan de 76ste beste tijd van de dag haalde.
Dan moest ik ook mijn eigen tempo blijven rijden.
De 52km heb ik goed afgelegd maar was toch iets te lang voor mijn leeftijd waardoor ik goed gedoseerd moest rijden.

Duathlon Wachtebeke

1ste keer

Ik stond vandaag voor de eerste keer aan de start van de duathlon van Wachtebeke. Dat was mijn eerst duathlon. Het begon met lopen dat ging zeer goed, goed tempo. Dan hadden we mtb dat ging super. Ik had een snelle start. Dan had je terug lopen en daar had ik wel een beetje last aan mij buik ,maar ik bleef door zetten. Toen ben ik geïendigt met een mooie 8ste plaats en in mijn categorie 1 eerste.

Crossduatlon Bas-Oha

Vandaag heb ik deelgenomen aan de crossduatlon in het Waalse Bas-Oha. Voor het eerst dit najaar was koning Winter van de partij. Het was even wennen om op een witgerijmde en hardbevroren ondergrond deze wedstrijd af te werken. Om 10 uur stipt vertrokken ca. 120 deelnemers voor 6 km lopen, 25 km mountainbiken en 3 km lopen onder een stalende winterzon. Na de eerste loopronde kwam ik door als 13de, duo's inbegrepen. Ik volgde vlak na een groepje van een tiental jongelingen die er stevig de pees op legden. Ik kon deze positie handhaven en bleef op ongeveer 150 meter van de kopgroep.

Defi course des chateaux Ecaussine (nighttrail + crossduathlon)

Omdat ik dit najaar niet de traditionele lange afstands crossduathlons op mijn programma staan heb en ik ook nog verre van in topvorm ben, verkies ik er tijdens mijn basistrainingsweken vooral voor om leuke wedstrijden te doen, waar de beleving en het gezin voorop staan. Ook mijn 13-jarige zoon Yannis kijkt ook meer en meer rijkhalzend uit om aan een of andere natuursportwedstrijd lopend en/of fietsend deel te nemen.